33.089 SÅ FILMEN, DA
MIRALIX SØGTE IT-LÆRLINGE

Næsten 100.000 så annoncen med firmanavn og logo, og en tredjedel af dem valgte at se hele filmen, da Miralix besluttede at benytte joblinsen.dk’s levende jobannonce, som blev præsenteret i to uger på Facebooks nyhedsfeed. Det resulterede i 83 ekstra ansøgere til de to job som it-lærlinge.

”Ren win-win. Heavy branding for nu at blive i det engelske. Antallet af ansøgninger nåede langt ud over, hvad vi normalt får”, konstaterer Preben Kirkeby, medejer af Miralix.

Jobopslag i levende billeder mere end fordoblede ansøgertallet.

It-virksomheden med hovedkvarter i Hedensted sælger kommunikationsløsninger til firmaer og søgte to itlærlinge ad de vanlige veje: Egen Facebook-side, Linkedin, Jobnet, Jobcentret og Jobindex, som er
Danmarks største job-portal. Der var kommet 47 ansøgninger, da Preben Kirkeby blev opmærksom på
muligheden for levende jobannoncer på film via joblinsen.dk.
”Det må vi da prøve, tænkte jeg, og vi fik lavet en film, som blev sendt ud på Joblinsens
annonceringskanaler på Facebook kort før ansøgningsfristens udløb”, fortæller Preben Kirkeby.

Altid mindst 4 øjne på din opgave

33.089 så den levende jobannonce, som efter visningen er Miralix’ ejendom og således kan bruges næste
gang, firmaet søger it-lærlinge – eller måske i helt andre sammenhænge, for filmen er også en miniprofil af
virksomheden.
”Den film var mange flere penge værd, end vi investerede i den”, vurderer Miralix-direktøren, som
understreger, at branding-værdien ikke må undervurderes:
”Ingen andre steder, jeg kender til, vil vi kunne få vores navn og logo ud til så mange mennesker”, mener
Preben Kirkeby

Kom ind i kampen om kandidaterne

Fordelene ved joblinsen.dk og annonceringen på Facebook og andre sociale medier er dels, at joblinsen.dk altid laver en totalløsning fra optagelsesstart til slutannoncering, dels at det er muligt at selektere, hvor annoncen bringes og hvilke søgeord, der matcher jobbet. Det kan være i Østjylland, på Fyn eller i hele Danmark – og det kan være i udlandet, hvis man mener, det er der, den kvalificerede arbejdskraft findes.
For på en film er det let at sætte undertekster med oversættelse af budskabet fra Danmark, forklarer Bo Bonde Wulff, indehaver af joblinsen.dk.

Kontakt os

Joblinsen er et kreativt rekrutteringsbureau, der gør arbejdsgivere og deres ledige stillinger attraktive overfor relevante kandidater. Vi gør det gennem markedsføring baseret på velproducerede film, der formidles via search og social media samt markedsføring på flow-tv.

Skriv til os og vi er straks tilbage

"*" indicates required fields

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Film fanger flere

Film fylder mere

Skriv til os

Ring til os