It-virksomheden med hovedkvarter i Hedensted sælger kommunikationsløsninger til firmaer og søgte to itlærlinge ad de vanlige veje: Egen Facebook-side, Linkedin, Jobnet, Jobcentret og Jobindex, som er
Danmarks største job-portal. Der var kommet 47 ansøgninger, da Preben Kirkeby blev opmærksom på
muligheden for levende jobannoncer på film via joblinsen.dk.
”Det må vi da prøve, tænkte jeg, og vi fik lavet en film, som blev sendt ud på Joblinsens
annonceringskanaler på Facebook kort før ansøgningsfristens udløb”, fortæller Preben Kirkeby.
Næsten 100.000 så annoncen med firmanavn og logo, og en tredjedel af dem valgte at se hele filmen, da Miralix besluttede at benytte joblinsen.dk’s levende jobannonce, som blev præsenteret i to uger på Facebooks nyhedsfeed. Det resulterede i 83 ekstra ansøgere til de to job som it-lærlinge.
”Ren win-win. Heavy branding for nu at blive i det engelske. Antallet af ansøgninger nåede langt ud over, hvad vi normalt får”, konstaterer Preben Kirkeby, medejer af Miralix.