Hvordan skal man lave en anderledes jobannonce?

  • Levende rekruttering
  • Hvordan skal man lave en anderledes jobannonce?

    Det primære formål med enhver jobannonce er at opfordre kandidater til at søge en ledig stilling. Men det handler om meget mere end det. Det handler i høj grad også om branding af din virksomhed. Hvordan du vælger at gribe rekruttering an, siger meget om din virksomhed og den kultur, der hersker på stedet.

    Men hvordan sikrer du dig så, at din jobannonce har effekt? Og at den skaber interesse hos kvalificerede ansøgere? Det får du her fire gode bud på.

    1. Tag modtager i hånden

    Når en potentiel ansøger falder over din jobannonce, kender personen måske intet til din virksomhed i forvejen. Tænk derfor nøje over de signaler, du udsender. Det gælder både, når det kommer til indholdet af annoncen og det medie, du vælger at anvende.

    Fortæl om de opgaver, som den kommende medarbejder skal bestride, og suppler gerne med mere information om din virksomhed og de værdier, der er vigtige for at kunne arbejde hos dig. Hav i mente, at du ikke bare skal sælge jobbet, men også din virksomhed.

    2. Skil dig ud fra mængden

    Du er uden tvivl ikke den eneste, der er i færd med at rekruttere. Og det kan derfor være en kunst at blive set i bunken af andre jobannoncer. Tænk derfor over, hvordan du kan gøre dit jobopslag til noget særligt.

    Tiderne, hvor ledige stillinger udelukkende blev slået op som annoncer i aviser og andre trykte medier, er fortid. Du kan med fordel bruge verdens største medie, nemlig de sociale medier til at slå igennem med dit budskab.

    Vil det give mening for dig at slå en ledig stilling i din virksomhed op på de sociale medier? Kan det have en gavnlig effekt at gøre det på en innovativ og levende måde ved hjælp af en jobannonce på film? Eller passer en trykt annonce i et fagblad bedre i din situation?

    3. Jobannoncer på film skiller sig ud fra mængden

    Hvad tænker du, når du hører ordet jobannonce? Det er sikkert ikke en film, der i første omgang dukker op i dine tanker. De fleste af os forbinder en jobannonce med en skreven tekst. For sådan har det altid været.

    Men hvorfor ikke prøve noget nyt og skabe en anderledes jobannonce, der vækker opsigt? Det er effektivt, og det virker. Så er du sikker på, at din annonce ikke drukner blandt de mange andre traditionelle jobannoncer på skrift.

    Får du lavet en innovativ jobannonce på film, som du kan sende ud via de sociale medier, vil din annonce ryge ud til mange kandidater. Både de, der aktivt søger efter et job, og de, der allerede er i arbejde. Og der er et kæmpe potentiale i også at ramme de, der allerede er i job, du frister dem.

    Har du allerede et job, som du er glad for, læser du sikkert sjældent stillingsopslag. Men trykker du ikke ofte play på en video på de sociale medier, der ser spændende ud?

    4. Rekruttér på en innovativ måde

    Vælger du at slå en ledig stilling op via en jobannonce på film, slipper du ikke bare for at bruge tid på at forfatte en annonce på skrift. Du sender også et signal om, at din virksomhed er innovativ og med på noderne. Og så er du sikker på at nå ud til mange kandidater – både de, der er ledige, og de, der allerede har et job.

    Få professionel hjælp til at sammensætte en video, der er knivskarp, og som får dit opslag ud over ramperne. Så rammer du alle de bedste kandidater.

    Se nogle af vores produktet på nedenstående link.

    NETTO : https://www.youtube.com/watch?v=ns9FNZB1YCU

    Arp Hansen Hotels : https://www.youtube.com/watch?v=imajIzKut4c

    Showreel: https://www.youtube.com/watch?v=sG6Vw0nTNLM

    Rekrutterings video